Oči za računalnikom

V današnjem času si dneva več ne predstavljamo brez dela za računalnikom. S tem so povezane tudi določene težave z našimi očmi.

Kako si lahko pomagamo sami?

Dejstvo je, da si s predolgim gledanjem v računalniški zaslon lahko poškodujete oči. Po študijah 50 odstotkov ljudi, ki vsakodnevno dela za računalnikom, toži o preobremenjenosti oči, povečani občutljivosti na svetlobo, dvojnem ali zamegljenem vidu, začasni kratkovidnosti, glavobolih ter bolečinah v vratu in hrbtenici. Skupek teh težav je ameriško združenje optometrije poimenovalo sindrom računalniškega vida.

Zakaj računalnik utruja naše oči?

Računalniški zaslon zaradi visoke stopnje spreminjanja slik in vsebine na zaslonu zahteva vse bolj kompleksno in številno premikanje oči ter fokusiranje. Očesna leča je zato stalno napeta.

Poleg tega velikokrat pogledamo tekst ali beremo iz teksta, ki ga imamo na mizi. Tako se razdalja, na kateri beremo, spreminja, čemur se naše oko prilagodi s spremembo debeline očesne leče. Ob tem so mišice, ki očesno lečo daljšajo ali krčijo, v stalnem pogonu. Ker pa so izredno drobne, se ob takem delu hitro utrudijo.

Vendar, obstajajo rešitve!

Sami računalniki torej resnično lahko povzročijo nevšečnosti v očeh, vendar pa za težave niso krivi samo oni. Že z manjšimi prilagoditvami lahko zmanjšamo obremenitev oči in izboljšamo splošno zdravje. To pa je naša odgovornost. Pripravili smo šest preprostih načinov, kako lahko težave z očmi preventivno preprečimo ali omilimo.

1. Mežikajmo več, tudi za računalnikom!

Posameznik povprečno pomežikne približno 18-krat na minuto, kar je naravno. Ko gledamo v računalniški zaslon ali druge digitalne naprave pa se številko pomežikov zmanjša. K temu zagotovo prispevajo tudi premočna svetloba, neprimerna velikost in barva črk, bleščanje sten in delovnih površin ter drugi odsevi. Študije so pokazale, da človek, ko dela za računalnikom, pomežikne vsaj petkrat manj, kot če za računalnikom ne dela, kar povzroča suho in razdraženo oko. Pomežiknite torej svojemu računalniku, čim večkrat.

2. Prah draži oko

Težavo očem lahko povzroča tudi toplota zraka, ki je pred zaslonom nekoliko višja, zrak je bolj suh in poln pozitivnih ionov. Zato je v njem več prašnih delcev, kar oko še bolj razdraži, ga izsuši in v skrajnem primeru povzroči vnetje očesne veznice.  Za več vlage v prostoru, si lahko na mizo postavite kozarec vode, poskrbite za vlažilec zraka v prostoru ali pa uporabite vlažilne kapljice za oči.

3. Nepravilna očala

Bolečine v očeh povzročajo tudi očesne napake in motnje vida oziroma dioptrija, ki ni optimalno korigirana. To je pri delu z računalnikom še toliko bolj izrazito. V takih primerih je nujno, da dioptrijo pravočasno korigiramo in se tako izognemo resnejšim težavam ter stalnim glavobolom.

4. Raje očala kot kontaktne leč

Če imamo težave s suhimi očmi med strokovnjaki velja splošno prepričanje, da je bolje uporabljati očala kot kontaktne leče, saj kontaktne leče še dodatno izsušijo oko. Če veliko delate z računalnikom, bodite ob izbiri očal pozorni tudi, da izberete stekla z antirefleksnim nanosom, ki bo oči dodatno zaščitil. Veliko teh težav lahko omilimo ali odpravimo s prilagoditvijo delovnega okolja.

5. Nastavite si pravilno pozicijo zaslona

Če sedite preblizu zaslona, tako kot bi običajno imeli knjigo ali časopis, prav tako povzročate težave očem. Takšna bližina namreč prisili oči, da se osredotočijo na majhne velikosti pisave kar povzroča nepotreben napor.
Ker knjigo običajno beremo v spuščenem položaju oči, je zaslon pogosto nastavljen na nenaraven položaj. Smotrno ga je spustiti na nivo, da je vrh zaslona v višini oči in da s tem omogoča rahlo spuščen vidni kot.

6. Privoščite si odmor

Delo z računalnikom pogosto zahteva intenzivno koncentracijo, naše oči pa niso namenjene za uporabo na tako kratki oddaljenosti dlje časa, zato jim pomagajmo. Da se bodo dobro počutile, v vsakodnevno rutino vpeljite pravilo 20:20:20. Vsakih 20 minut poglejte 20 metrov stran za 20 sekund... in naredite kakšno vajo.

Sorodni članki

  • Izognimo se presaditvi roženice

    Roženični keratokonus je degenerativno nevnetno obolenje, ki se najpogosteje pojavi v starosti od 20. do 40. leta, in sicer pri enem od dva tisoč ljudi. V Evropi ocenjujejo, da za to boleznijo zboli okrog 45.000 ljudi na leto. Skrajna oblika bolezni zahteva presaditev roženice, na srečo pa se lahko v nekaterih primerih temu izognemo z zdravljenjem po metodi cross-linking.

  • Brezkompromisni NE

    Oči so pomemben organ, saj prek vida sprejmemo kar 90 odstotkov informacij iz okolja. So tudi okno v naše zdravje, saj v njih lahko razberemo, kaj se dogaja v naših venah, arterijah in živcih, ter tako razkrijemo kronične bolezni, še preden jih zaznamo v drugih delih telesa. Zato poskrbimo za oči in se izogibajmo osnovnim napakam, ki se nam lahko čez čas zelo maščujejo.

  • Življenje vidim drugače: Nikki Hafezi, ustanoviteljica fundacije Light for Sight 21

    Nikki želi s fundacijo Light for Sight 21 prispevati k zgodnjemu odkrivanju  roženičnega keratokonusa pri otrocih in mladostnikih z Downovim sindromom ter poskrbeti za njihovo pravočasno zdravljenje. Od letošnjega septembra dalje bodo plemenito poslanstvo fundacije pomagali uresničevati tudi v očesnem centru Morela okulisti.

 
 

Ste primeren kandidat?

Če bi radi takoj izvedeli, ali ste primeren
kandidat za lasersko odpravo dioptrije,
odgovorite na sedem preprostih vprašanj.
Potrebujete le nekaj minut.

Preverite zdaj

Revija Vid&Gib

Novosti pri posegih za odpravo dioptrije, strokovne razlage očesnih težav, izkušnje drugih pacientov ter praktični nasveti za zdrave oči in boljši vid. Izpolnite obrazec in revijo vam bomo poslali po pošti.

Naročite se brezplačno

 
DOVOLI PIŠKOTKE

Ker želimo nenehno izboljševati spletno mesto Morela uporabljamo piškotke za potrebe statistične analize.
Za podrobnejše informacije si preberite več o zasebnosti in piškotkih.