Brezkompromisni NE

Oči so pomemben organ, saj prek vida sprejmemo kar 90 odstotkov informacij iz okolja. So tudi okno v naše zdravje, saj v njih lahko razberemo, kaj se dogaja v naših venah, arterijah in živcih, ter tako razkrijemo kronične bolezni, še preden jih zaznamo v drugih delih telesa. Zato poskrbimo za oči in se izogibajmo osnovnim napakam, ki se nam lahko čez čas zelo maščujejo.

1. napaka: Očala iz drogerije

Očala za branje lahko danes kupimo tudi v lekarni, drogeriji, celo na pošti. To so očala z enako dioptrijo na obeh steklih (od +1 do +5). Takšen pripomoček ne more zamenjati kakovostno in individualno izdelanih očal po receptu oftalmologa. Zelo malo ljudi ima namreč na obeh očesih enako dioptrijo, še manj je takšnih, pri katerih je razmik med zenicama enak tistemu, za katerega so narejena serijska očala iz supermarketa. Takšna očala prav tako nimajo astigmatične korekcije, kar pomeni, da našega vida ne korigirajo idealno in zato lahko povzročajo neoster vid, mučenje ob gledanju, bolečine v očeh ali težave s koncentracijo. Če temu prištejemo še širino glave in velikost nosu, ki vplivata tudi na udobje pri nošenju očal, je verjetnost, da v drogeriji dobite optimalna očala, skoraj enaka zadetku sedmice na lotu.

2. napaka: Neuporaba sončnih očal

UV-žarke razdelimo v tri skupine: UVA, UVB in UVC. Občutljivost oči za različne oblike žarčenja sicer ni pri vseh ljudeh enaka, a velja upoštevati, da pri krajši ali daljši izpostavljenosti UV-žarkom lahko nastanejo poškodbe roženice, degeneracija očesne veznice, pospeši se nastanek sive mrene ali degeneracija očesne mrežnice. Najbolj nevarni so sončni žarki v okolju, kjer je veliko površin, ki močno odbijajo svetlobo, kot sta denimo sneg ali voda. Najboljši način za zaščito oči pred poškodbami zaradi UV-žarkov je uporaba kakovostnih sončnih očal s 100-odstotno UV-zaščito. Sončna očala potrebujejo tudi tisti, ki nosijo kontaktne leče z UV-zaščito.

3. napaka: Neredni pregledi oči

Oftalmolog že s preprostim pregledom oči lahko ugotovi številna bolezenska stanja. Gre za edini del našega telesa, kjer s pogledom vanj vidimo vene, arterije in živce. Ti razkrivajo znamenja, ki kažejo na povišane vrednosti holesterola, povišan tlak, bolezni jeter, sladkorno bolezen in še marsikaj drugega. Diabetična retinopatija, ki jo lahko zaznamo pri takšnem pregledu, je denimo najpogostejši vzrok slepote med delovnim prebivalstvom v razvitem svetu. Prav zato je pomembno, da za svoje oči ustrezno poskrbimo z rednimi pregledi, tudi če načeloma z očmi nimamo posebnih težav.

4. napaka: Kajenje

Cigaretni dim vsebuje nikotin, ki povzroča odvisnost. V cigaretnem dimu je več tisoč škodljivih snovi, ki ne kvarijo samo pljuč in dihalnega aparata, temveč tako rekoč vsako celico človeškega telesa. Na očeh nikotin povzroča hitrejše napredovanje sive mrene, ki je pri kadilcih za 40 odstotkov pogostejša kot pri nekadilski populaciji, in poveča verjetnost za starostno degeneracijo rumene pege.

5. napaka: Neuravnotežena prehrana

Vpliv prehrane na ohranjanje vida oziroma na zmanjšanje okvar vida so potrdile številne raziskave. Ugotovili so, da redno jemanje velikih odmerkov vitaminskih antioksidantov in mineralov v petih letih upočasni napredovanje starostne degenereacije makule za 25 odstotkov in zmanjša okvare vida za 19 odstotkov.

Pomanjkanje vitamina A lahko povzroči nočno slepoto ter izsušitev roženice in veznice. Viri vitamina A so pomaranče, korenje, marelice, breskve, zelenjava s temnimi listi, kot sta špinača in brokoli. Pomemben je tudi vitamin E, ki je glavni antioksidant v vseh celičnih membranah. Dovolj tega vitamina zaužijemo z rastlinskimi olji, zlasti hladno stiskanimi iz semen, z žiti, mesom, perutnino, ribami, sadjem ter zelenjavo. Vitamin C je močan antioksidant. Najdemo ga v limonah, sadju, jagodah, brokoliju, cvetači. Vitamin B2 je nujen za rast tkiv in kože, hkrati pa pomaga zmanjšati število prostih radikalov ter s tem okvaro celičnih membran. Največ ga vsebujejo mleko, sir, jajca in ribe. K dobremu vidu pripomorejo tudi niacin, ki ga je največ v jetrih, mesu, perutnini, arašidih in maslu, ter minerali. Najpomembnejši od njih je cink, ki je v mesu, jetrih, jajcih in morski hrani. Imate dovolj vsega naštetega na vašem krožniku?

Sorodni članki

  • Izognimo se presaditvi roženice

    Roženični keratokonus je degenerativno nevnetno obolenje, ki se najpogosteje pojavi v starosti od 20. do 40. leta, in sicer pri enem od dva tisoč ljudi. V Evropi ocenjujejo, da za to boleznijo zboli okrog 45.000 ljudi na leto. Skrajna oblika bolezni zahteva presaditev roženice, na srečo pa se lahko v nekaterih primerih temu izognemo z zdravljenjem po metodi cross-linking.

  • Oči za računalnikom

    V današnjem času si dneva več ne predstavljamo brez dela za računalnikom. S tem so povezane tudi določene težave z našimi očmi.

    Kako si lahko pomagamo sami?

  • Življenje vidim drugače: Nikki Hafezi, ustanoviteljica fundacije Light for Sight 21

    Nikki želi s fundacijo Light for Sight 21 prispevati k zgodnjemu odkrivanju  roženičnega keratokonusa pri otrocih in mladostnikih z Downovim sindromom ter poskrbeti za njihovo pravočasno zdravljenje. Od letošnjega septembra dalje bodo plemenito poslanstvo fundacije pomagali uresničevati tudi v očesnem centru Morela okulisti.

 
 

Ste primeren kandidat?

Če bi radi takoj izvedeli, ali ste primeren
kandidat za lasersko odpravo dioptrije,
odgovorite na sedem preprostih vprašanj.
Potrebujete le nekaj minut.

Preverite zdaj

Revija Vid&Gib

Novosti pri posegih za odpravo dioptrije, strokovne razlage očesnih težav, izkušnje drugih pacientov ter praktični nasveti za zdrave oči in boljši vid. Izpolnite obrazec in revijo vam bomo poslali po pošti.

Naročite se brezplačno

 
DOVOLI PIŠKOTKE

Ker želimo nenehno izboljševati spletno mesto Morela uporabljamo piškotke za potrebe statistične analize.
Za podrobnejše informacije si preberite več o zasebnosti in piškotkih.